Tanışma

 Basit bir ilk tanışma şöyle cereyan eder

-Konnichiwa, hajimemashite.
-Konnichiwa, hajimemashite.
-Watashi no namae wa Haruko desu. Anata wa?
-Watashi no namae wa Atsushi desu. Dōzo yoroshiku.
-Dōzo yoroshiku.

Meali:
-Merhaba, tanıştığımıza memnun oldum.
-Merhaba, tanıştığımıza memnun oldum (veya karşılık olarak söylendiği için "ben de" diye çevirebiliriz.)
-Benim ismim Haruko. Sizin?
-Benim ismim Atsushi. Memnun oldum.
-Memnun oldum. (veya "ben de")


Şimdi bu hajimemashite ilk karşılaştığın, yeni tanıştığın birine, konuşmanın en başında söyleniyor. Tanıştığın kişinin ismini vs öğrendikten sonra vedalaşırken hadi bye bye bu arada çok memnun oldum anlamında kullanılmıyor. O anlamda kullanılan dōzo yoroshiku oluyor burada. İkisinin farkı bu.

Yoroshiku kelimesi kullanıldığı yere göre farklı anlamlara da geliyor. Yeni bir işe başladınız diyelim, tanışma faslından sonra iş arkadaşlarınıza, ya da birisi ile çalışacaksınız, beraber bir iş yapacaksınız, bu durumda yoroshiku onegaishimasu! deniliyor.