Selamlaşma ve diğer ifadeler

aisatsu: Selamlaşma

ohayou gozaimasu: Günaydın

konnichiwa: Merhaba / İyi günler
 
konbanwa: İyi akşamlar

oyasuminasai: İyi geceler

sayounara: Hoşçakal

jaa mata: Görüşürüz *

youkoso: Hoşgeldiniz (herhangi bir yer için kullanılabiliyor)

irasshaimase: Hoşgeldiniz (çok resmi)

gomennasai: Özür dilerim, afedersiniz

sumimasen: Özür dilerim, afedersiniz

shitsureishimasu: Afedersiniz, rahatsız ediyorum, izninizle

onegaishimasu: Lütfen

arigatou gozaimasu: Teşekkürler, teşekkür ederim

doumo arigatou gozaimasu: Çok teşekkür ederim

itadakimasu: bir yemeğe başlamadan önce söylenir (Tanrı'ya şükretmek gibi bir ifade).

ogenkide: Kendine iyi bak

gochisousama deshita: yemeği bitirdikten sonra söylenir.

hajimemashite: Tanıştığımıza memnun oldum

ittekimasu: evden çıkarken evdeki kişiye söylenir, teknik olarak "gidip geleceğim", anlam olarak "ben gidiyorum" demektir.

itterasshai: evden çıkan kişinin arkasından söylenir, anlam olarak "güle güle" demektir.

tadaima: ev ahalisinden biri eve geldiğinde söyler, "ben geldim" diye çevrilir.

okaerinasai: Hoşgeldin (ev ahalisinden olan kişi eve geldiğinde söylenir)

okagesamade: Senin sayende / Sizin sayenizde

odaijini: Geçmiş olsun (hastayken)

omataseshimashita: Beklettim / Beklettiğim için kusura bakmayın

omedetou gozaimasu: Tebrikler

otanjoubi omedetou gozaimasu: Doğum günün kutlu olsun

akemashite omedetou gozaimasu: Yeni yılın/ız kutlu olsun


"gozaimasu" ve "nasai" olan kalıplar nazik konuşma dediğimiz konuşma biçiminin kalıplarıdır. Arkadaşlarımızla, ailemizle (tabii ailenizle mesafeniz varsa, sizli bizli konuşuyorsanız bilemem) gündelik konuşmamızda ohayou, oyasumi, gomen yeterli gelebilir.